"Suami kena jadi telinga yang baik untuk isteri"

  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail

Ingat tak masa mula mula kahwin, kita rasa kita lah pasangan yang paling bahagia. Kenapa? 
Minta apa je semua dapat, walaupun berhujan dan berpanas pada masa tu pasangan sanggup buat apa je. 

Segala permintaan pasangan kita akan cuba tunaikan sepenuh hati walaupun sukar. Tapi setelah bernikah adakah semuanya kekal begitu? 

Mungkin si suami tak perasan perubahan ni tapi yang pasti isteri mesti tahu kan?

"Isteri kaki bebel? Dengar dulu apa yang dia nak sampaikan"

“Ramai suami melebal isteri sebagai “membebel” tetapi ia hanya luahan secara agresif akibat dari suara suara kecil yang terpendam di dalam hati sang isteri. 

Kebanyakan suami bengang bila isteri mula “membebel” tapi pernah tak suami cuba dengar dulu apa point atau luahan yang isteri nak sampaikan? 

Cuba tenang dulu, dengar dan senyum dulu. InsyaAllah semuanya akan baik baik sahaja.

  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail

"Isteri anda adalah kawan terbaik anda seumur hidup"

Isteri ramai kawan sebelum kahwin jadi kehidupanya ceria sentiasa. Tapi lepas kahwin suami lah satu satunya kawan baik dia. Sebab tu kena jadi kawan yang baik untuk isteri. 

Sentiasa sediakan bahu dan telinga untuk mendengar cerita, celoteh dan luahan walaupun isteri hanya seorang suri rumah. Mesti ada cerita best yang isteri nak kongsikan betul?

"Mulakan dengan bertanya dahulu"

Jangan tunggu isteri meluah, sekali sekali kita mulakan dulu dengan bertanya 

“Ayang oke ke hari ni?”

“Wah, bersihnya rumah hari ni. Ayang kemas ke?” – Soalan ni nampak macam bodoh tapi ianya permulaan yang baik untuk memulakan perbualan

“Abg tengok kulit ayang dah kusam, nak tak abg belikan Dalseo Vitamin C untuk hilangkan kulit kusam ayang?”- ha..ni yang paling baik untuk mengambil hati isteri tau. hehe

  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail
  • Facebook
  • Twitter
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Gmail

"Suami kaki gadjet"

Suami yang jenis “kaki gadjet” tu kurangkanlah aktiviti dengan gadjet anda. Sebaliknya beri perhatian kepada isteri anda yang sentiasa menunggu kepulangan anda balik kerja setiap petang untuk bercerita.

Nafkah bukan sekadar beri duit dan barang dapur sahaja. Memberikan perhatian dan kasih sayang juga sebahagian dari nafkah. 

Jika ada suami yang membaca artikel ni, masih belum terlambat untuk mengubah rumah tangga ke arah yang lebih baik. Semoga bermanfaat, "Happy wife, happy life"

  • Sign Up
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

Pin It on Pinterest